Vanzarea unei proprietatii (apartament , casa, vila, teren)
De stiut inainte sa scoti proprietatea la vanzare !!
Vanzarea unui imobil este un lucru foarte important in viata fiecaruia.Vrei sa vinzi imobilul cat mai REPEDE, cat mai SCUMP si fara prea mare EFORT! Firesc, nu-i asa?
Iata la ce trebuie sa te astepti:
- Vei publica anuntul in ziar sau pe internet
- In primele zile vei raspunde la 50 - 60 apeluri telefonice (te vor suna toate agentiile)
- Vor veni 5-6 agenti sa vizioneze imobilul
- Vei mai primi in urmatoarele 2-3 saptamani cate un telefon de la un posibil cumparator care crede ca e singurul de pe piata care mai are bani si vrea sa cumpere ceva dar nu stie clar ce anume......
- cu ce persoane intri in contact ! - ce persoane iti intra in casa ! - cum stabilesti pretul ! - cum negociezi ! - daca metoda pe care ai incercat-o nu a dat rezultate schimba ceva !
Daca lucrezi cu mai multe agentii imobiliare vei fi intr-o baza de date comuna, tratat ca atare, iar daca va fi o tranzactie imobiliara, aceasta va fi o intermediere, adica, se va aplica 2% comision de la vanzator si 2 % de la cumparator, total 4%.
Agentul imobiliar care ia comision si de la vanzator si de la cumparator, interesele cui le reprezinta ?
Alege un agent imobiliar care sa iti reprezinte doar interesele tale !
Iata serviciu imobilia de calitate:
REPREZENTAREA EXCLUSIVA Alege un agent imobiliar cu care sa lucrezi !
Obligatiile agentului imobiliar in cazul reprezentarii exclusive:
- Sa reprezinte doar vanzatorul si interesele acestuia
- Sa nu ia comision de la cumparator
- Sa promoveze imoblul si sa colaboreze cu alti agenti imobiliari si cu alte agentii imobiliare.
- Sa plateasca comision agentilor imobiliari sau agentiilor care aduc cumparatorul.
Astfel vanzatorul va comunica cu un singur agent. - Sa ofere vanzatorului rapoarte despre ofertele imobiliare similare, pentru a stabili un pret corect de vanzare.
Avantajele vanzatorului:
- Tine legatura cu un singur agent imobiliar
- Agentul imobiliar ii reprezinta interesele
- Poate obtine un pret bun si corect
- Scurtarea timpului de vanzare a imobilului
- Beneficiaza de experienta in marketing a agentului imobiliar
Exemplu practic de colaborare cu un agent imobiliar.
Dl. V a hotarat sa-si vanda apartamentul:
Varianta 1 Va da un anunt la ziar sau pe un site de vanzari fara intermediari.
Este legat emotional de imobilul, nu cunoaste piata la momentul respectiv, se orienteza dupa cateva anunturi din ziar si isi stabileste pretul. In prima zi va raspunde la 50 - 60 apeluri telefonice de agentiile imobiliare, poate vor veni 2 - 3 agenti sa vizioneze imobilul,...apoi o perioada de liniste.... can si cand va mai primi cate un telefon de la un posibil cumparator care crede ca e singurul de pe piata care mai are bani si vrea sa cumpere ceva dar nu stie clar ce anume...... Influientat de mediu despre „criza” crede ca nu se mai vinde nimic in aceasta perioada. Vanzatorul accepta apoi sa colaboreze cu agentiile imobiliare, sansele de vanzare sunt mult mai mari, urmeaza vizionari .... si vizionari.
Varianta 2 (RECOMANDATA) Va alege un agent imobiliar cu care sa lucreze.
De obicei agentul se gaseste prin recomandari, referinte sau se cauta pe internet si selecteaza. Este recomandat ca agentul imobiliar sa aiba experienta, sa aiba o strategie de lucru, instrumente de lucru si foarte important, sa aiba un sistem de colaborare cu ceilalti agentii imobiliari din localitate.
Dl V. va suna agentul imobiliar si va stabili o intalnire la imobilul care este de vanzare, apoi vor merge la sediul agentiei imobiliare unde vor semna un contract de reprezentare exclusiva. Tot la sediul agentiei Dl V. va cere agentului o analiza comparativa de piata, care-l va ajuta sa stabileasca pretul corect de listare al imobilului.
Agentul imobiliar va consilia vanzatorul privind pregatirea imobilului pentru vanzare si rolul in relatiile cu potentialii cumparatori.
Este foarte important ca agentul sa aiba cheile proprietatii, cumparatorul se simte mai in largul sau cand in timpul vizionarii nu are proprietarul in spatele sau. ( e ca si cand ai intra intr-un magazin iar vanzatoarea se plimba in spatele tau si te agaseaza ) De asemeni este important vanzatorul sa nu discute sau sa negocieze cu cumparatorul pentru ca un simplu gest sau cuvant poate afecta negocierea.
Agentul imobiliar va promova imobilului conform strategiei lui si a planului de marketing si va promova imobilul inclusiv celorlalte agentii imobiliare. Un agent imobiliar profesionist va plati comision agentilor care vor veni cu cumparatorul .
Agentul imobiliar va comunica saptamanal cu vanzatorul, prezentandu-i situatia si statisticile pe ultima saptamana.
Este cel mai eficient mod de a vinde un imobil